American anchor quits Russian-funded TV network over Putin coverage

Liz Wahl, an anchor and correspondent for the Russian government-funded television network, RT — formerly known as “Russia Today” — announced her resignation during a live broadcast Wednesday.

Wahl, who works for RT’s Washington bureau, said she could not be part of a “network funded by the Russian government which whitewashes the actions of [Russian president Vladimir] Putin.”

Wahl’s resignation comes two days after her RT colleague, Abby Martin, condemned Russia’s actions in Ukraine on-air.

The post American anchor quits Russian-funded TV network over Putin coverage appeared first on PBS NewsHour.